ازن در تصفیه و ضد عفونی آب آشامیدنی

در طول تاریخ، کشاورزی و آبیاری همواره وابسته به تامین آب کافی و با‌ کیفیت بوده است.

در سال‌های گذشته منابع آبی با‌کیفیت و مناسب به‌ صورت گسترده در دسترس بوده و همین امر باعث شده تا مشکلات مربوط به کیفیت آب در آبیاری فراموش شود. اما این وضعیت در بسیاری از مناطق جهان به ویژه در مناطق گرم و خشک در حال تغییر است

و همین امر سبب شده آسیب بسیار جدی به گیاهان کشاورزی وشاهد کاهش رشد محصولات و عدم بازدهی محصولات کشاورزی شود .

برای جلوگیری از این مشکلات وجلوگیری از شوری اب ک باعث هدررفتن محصول وسرمایه کشاوری می شود راهی را ارائه کرده ایم که شما بتوانید از دستگاهای اب شیرین کن صنعتی پالایش آب برای رشد محصولات کشاورزی استفاده کنید .

تا بتوانید به بهرین نهوه در ارائه محصولات خود و سرمایه گذاری محصولات کشاورزی موفق بوده باشید .

بر اساس تحقیقات، تجربیات و پاسخ‌های اندازه‌گیری شده در مراکز علمی و دانشگاهی، استانداردهای خاصی را برای آن تعریف کرده‌اند که کیفیت آب را برحسب آنها مشخص ‌‌می‌کنند.

در مناطق آبیاری شده، نمک به وسیله آب آبیاری یا از طریق مواد مغذی اضافه شده به خاک می‌تواند اطراف ریشه را شور کند. کاهش عملکرد زمانی اتفاق می‌افتد که تجمع نمک به حدی در اطراف ریشه افزایش پیدا کند که گیاه نتواند آب را از محلول آب نمک ایجاد شده جذب کند. این  امرمهم در بلند مدت منجر به استرس آبی در گیاه و کاهش بازدهی محصول می‌شود.

علایمی مانند: خشکی، پژمردگی، و تغییر رنگ به سمت تیرگی درگیاه ظاهر می شود.

یکی از روش‌های موثر آبیاری در زمین‌هایی با شوری بالا استفاده از دستگاه های آب شیرین کن صنعتی پالایش آب می باشد که می‌تواند هزاران هکتار از زمین‌های غیر قابل کشت را به زیر کشت ببرد.

تاثیر این نوع دستگاه اب شیرین کن صنعتی پالایش آب در رفع مشکل شوری اب و رشد محصول خوب تاثیر بسزایی دارد .

برای تولید یک محصول با‌کیفیت، باید به فاکتورهای آب شیرین ، خاک، مناطق در دسترس ریشه، شستشوی نمک‌های انباشته در منطقه ریشه و تحمل گیاه بطور یکسان توجه کرد.

هنگامی که درصد سدیم و کلسیم یک خاک زیاد باشد، یک خاک با سدیم بالا تشکیل شده است که ساختار خاک را تضعیف می‌کند  و باعث خرابی محصول می شود برای جلوگیری از این مشکلات کشاورزی از ابهای تصفیه شده را می توان جایگزین مناسبی دانست .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.